定性的・定量的学習記録の組合わせ分析に基づく学習特性改善に関する研究

About This Project

Japan Grant Number
JP23K20734 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
23K20734
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • Basic Section 09070:Educational technology-related
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2021-04-01 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
17,160,000 Yen (Direct Cost: 13,200,000 Yen Indirect Cost: 3,960,000 Yen)

Research Abstract

本研究では,自律的学習者の早期育成を目指し,中学生と大学生の学習記録およびその関連データを収集・分析し,学習能力・学習行動・学習状況などの学習に関わる特性(学習特性)の推定と評価,改善を行う仕組みの研究開発を行う.具体的には,定性的学習記録データと定量的学習記録データを組み合わせ分析を行い,振り返り文などの文中の学習特性に関連する表現と,学習行動データとの対応付けや解釈を行う.これらの結果から,学習行動や学習状況の問題点や改善点の明確化を進め,学習行動や学習状況の改善支援に取り組む.特に,多面的・総合的評価の一助となり,教育評価技術の発展に貢献できる研究開発を目指す.

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top