反捕鯨と抗議ビジネス ―環境保護団体の鯨保護キャンペーンの一側面―
書誌事項
- タイトル別名
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- ハン ホゲイ ト コウギ ビジネス カンキョウ ホゴ ダンタイ ノ クジラ ホゴ キャンペーン ノ イチ ソクメン
- Anti-Whaling and Protest Business―An Aspect of Environmental Organizations ‘Save the Whales’ Campaign―
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説明
This article explores the dynamics of contemporary environmental organizations, especially Greenpeace, focusing on their anti-whaling campaign―how they have capitalized on the whaling issue to their own interests, and what tactics they have employed to attract public attention. My main argument is that the anti-whaling campaign takes on an aspect of protest business, that is, the exploitation of an environmental cause as a means of raising donations. I demonstrate this by using interviews I conducted with those who have been involved in the issue and by analysing the documents of both pro and anti-whaling sides.
収録刊行物
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- 群馬大学社会情報学部研究論集
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群馬大学社会情報学部研究論集 17 19-35, 2010-03-31
群馬大学社会情報学部
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050282812640752768
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- NII論文ID
- 120002180704
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- NII書誌ID
- AN10477040
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- ISSN
- 13468812
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- HANDLE
- 10087/5083
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- NDL書誌ID
- 10617905
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- departmental bulletin paper
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- データソース種別
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- IRDB
- NDLサーチ
- CiNii Articles