Inter-Schools Collaborative Learning Using the Educational TV Program of Science and the Internet (4) : Bikkurika
-
- FURUTA Yuri
- Faculty of Human Development, Kobe University
-
- DEGUCHI Akiko
- Graduate School of Cultural Studies and Human Science, Kobe University
-
- INAGAKI Shigenori
- Faculty of Human Development, Kobe University
-
- ITO Motomu
- Information Processing Center, Kobe University
-
- MATSUMOTO Masanori
- Nippon Hoso Kyokai
-
- GOTOH Daisuke
- Nippon Hoso Kyokai
-
- NAKAMURA Masatoshi
- Nippon Hoso Kyokai
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 1PZ-33 理科の教育 TV 番組とインターネットを利用する学校間協働学習の試み (4) : 4 年生「びっくりか」
Search this article
Description
本研究では, NHKの提供する小学校4年生向け理科番組「びっくりか」の授業デザインへの有効性と問題点について, 教師5名を対象とした面接調査を実施した。その結果, 効果的な映像の提供や簡便な機能, 学習意欲の向上と持続性, 学習共同体の広がり, などの有効性が見い出された。問題点としては, 課題の難易度, コンテンツの重複, 掲示板の利用法などが指摘された。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 27 (0), 475-476, 2003-07-20
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206229404928
-
- NII Article ID
- 110002912855
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed