書誌事項
- タイトル別名
-
- Capturing the Actions of Actors in Movies and Costaring the Digital Actors
- 映画からの俳優の演技の測定とアニメーションでの再利用
- エイガ カラ ノ ハイユウ ノ エンギ ノ ソクテイ ト アニメーション デ ノ サイリヨウ
この論文をさがす
抄録
This paper presents a novel method for analysis and synthesis of human actions in movies. This method can capture human actions from movies by fitting an articulated model to the human body image in the movie. This non-invasive method enables us to capture actions even from old movies. Results of capturing actions from real movies are shown. Furthermore, replaying the captured actions from some movies can costar the digital actors in one short animation.
収録刊行物
-
- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
-
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 7 (4), 503-511, 2002
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679441142656
-
- NII論文ID
- 110008746846
-
- NII書誌ID
- AA11448578
-
- ISSN
- 24239593
- 1344011X
-
- HANDLE
- 10191/25769
-
- NDL書誌ID
- 6431637
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可