タイヤ横力センサの計測性能定量化と電気自動車のヨーレート制御への応用

  • 郡司 大輔
    東京大学大学院 新領域創成科学研究科 日本精工(株)開発第二部
  • 藤本 博志
    東京大学大学院 新領域創成科学研究科

書誌事項

タイトル別名
  • Measurement Performance Quantification of Lateral Tire Force Sensor and Application to Yaw-rate Control of Electric Vehicle
  • タイヤ ヨコリョク センサ ノ ケイソク セイノウ テイリョウカ ト デンキ ジドウシャ ノ ヨーレート セイギョ エ ノ オウヨウ

この論文をさがす

説明

To improve the active safety of a vehicle, advanced vehicle dynamics control is required. A lateral tire force sensor (LTFS) can directly measure the lateral force that is acting upon a tire. In this study, the measure performance of the LTFS was quantified on the basis of the measurement period, time delay, and resolution changes due to quantization error and jitter. The effectiveness of the acceleration error correction method is verified by simulation and experiment. A novel yaw-rate control method using an LTFS and yaw moment observer is proposed, the method is verified by simulation and by actual implementation on an experimental electric vehicle.

収録刊行物

参考文献 (4)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ