書誌事項
- タイトル別名
-
- Teachers' five roles in scaffolding students' reader response : Analysis of approaches to studying literature using Dazai's short story "Hashire Merosu"
- セイト ノ ドクシャ ハンノウ オ シエン スル キョウシ ノ ヤクワリ : タンゲン 「 ブンガク ノ マナビ カタ : 『 ハシレ メロス 』 ニ ヨル 」 ノ ブンセキ
この論文をさがす
抄録
According to reader response theory, a teacher's role is not to teach a particular interpretation or response, but to scaffold the students' reader responses. This study investigates that role. For the analysis, I observed lessons (19 hours of data) of junior high school third-grade students. Based on grounded theory, the results revealed that teachers who scaffold students' reader responses typically play five roles. Furthermore, I found a relationship between the students' task and the specific role adopted by the teacher. However, when engaged in conversation with students, teachers dynamically alternate among the five roles.
収録刊行物
-
- 国語科教育
-
国語科教育 76 (0), 15-22, 2014
全国大学国語教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680800870528
-
- NII論文ID
- 110009861393
-
- NII書誌ID
- AN00087731
-
- ISSN
- 21899533
- 02870479
-
- NDL書誌ID
- 031725050
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可