書誌事項
- タイトル別名
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- Safety Placement of the Car Pedal by Measurement of the Human Legs Joint Angle and Action Time(Mechanical Systems)
- 下肢の行動時間と関節角度の計測による自動車ペダルの安全配置
- カシ ノ コウドウ ジカン ト カンセツ カクド ノ ケイソク ニ ヨル ジドウシャ ペダル ノ アンゼン ハイチ
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説明
In this study, we pay attention to braking action in the emergency case and measure the driver's action characteristics in various conditions of pedal placement. Experimental results suggested that 1) in back condition Movement time and Moving time get shorter and the maximum displacement to peak value of the joint angle decreases, 2) in front condition Releasing time get shorter and the maximum displacement to peak value of the joint angle increases. Based on experimental results, we recommend that the most suitable horizontal placement of brake pedal may set between 50mm and 100mm to accelerator pedal. In addition, the depth placement of brake pedal may set between 0mm and 100mm to accelerator pedal.
収録刊行物
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- 日本機械学会論文集C編
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日本機械学会論文集C編 76 (769), 2300-2307, 2010
一般社団法人 日本機械学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282681362420992
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- NII論文ID
- 110007730397
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- NII書誌ID
- AN00187463
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- ISSN
- 18848354
- 03875024
- http://id.crossref.org/issn/03875024
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- NDL書誌ID
- 10844284
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可