An attempt to provide feedback training to simulated parturient women to promote awareness of students before midwifery practicum

DOI
  • Mori Miki
    Department of Nursing, School of Health and Social Services, Saitama Prefectural University
  • Suzuki Sachiko
    Department of Nursing, School of Health and Social Services, Saitama Prefectural University
  • Ishii Kuniko
    Department of Nursing, Faculty of Health Sciences, Chiba Prefectural University of Health Sciences
  • Yamamoto Eiko
    Department of Nursing, School of Health and Social Services, Saitama Prefectural University
  • Aoyagi Yuko
    Faculty of Health care and Nursing, Juntendo University
  • Kitagawa Ryoko
    Department of Nursing, Faculty of Health Sciences, Chiba Prefectural University of Health Sciences
  • Kawashiro Yukiko
    Department of Nursing, Faculty of Health Sciences, Chiba Prefectural University of Health Sciences
  • Higashihara Akiko
    Department of Nursing, School of Health and Social Services, Saitama Prefectural University
  • Uetake Takako
    Faculty of Health care and Nursing, Juntendo University

Bibliographic Information

Other Title
  • 分娩介助実習前の学生の気づきを促すための模擬産婦に対するフィードバック研修の試み

Search this article

Description

<p> これまでに研究者らは、分娩介助実習前の学生に対する分娩介助演習を充実させるため、模擬産婦の養成および胎児心拍陣痛図再生装置の開発に取り組んできた。分娩介助演習において模擬産婦は、分娩第2期のシナリオに沿って産婦を演じ、その後、演習での学生の言動に対して産婦の立場からフィードバックを行う。</p><p> これまでに実施してきた演習の評価から、学生の実習前の準備状態を整え、学生が自己の課題を明確化する気づきを得るには双方向性のフィードバックが有用であると考えた。そこで今回、分娩介助実習前の学生の自らの気づきをより一層促すことのできる双方向性フィードバックを目指し、模擬産婦に対して「フィードバック研修」を実施したので報告する。</p>

Journal

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top