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- アイエドゥン エマヌエル
- 大阪府立大学大学院人間社会システム科学研究科
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- 林 佑樹
- 大阪府立大学大学院人間社会システム科学研究科
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- 瀬田 和久
- 大阪府立大学大学院人間社会システム科学研究科
書誌事項
- タイトル別名
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- Conversational Agents for Learning Support
- カイワ エージェント ト ガクシュウ シエン
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説明
<p>This article highlights on the promising potential and unexplored possibilities of conversational agent technology, as a relatively new paradigm for improving outcomes of computer-based learning support systems. We begin with a brief overview of research related to conversational agent technology. We then focus on the theoretical foundations of conversational agents based tutoring systems, especially animated pedagogical agents, and discuss how they can be employed to support both cognitive and affective aspects of learning. As a case study, we introduce and discuss the benefits of CEWill, an embodied conversational agent dedicated to enhance second language learners’ motivation towards communication. We conclude with issues and perspectives for future research towards better design and evaluation of such systems in computer-supported learning environments.</p>
収録刊行物
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- 教育システム情報学会誌
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教育システム情報学会誌 36 (4), 221-232, 2019-10-01
教育システム情報学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282752346047744
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- NII論文ID
- 130007729893
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- NII書誌ID
- AN10474042
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- ISSN
- 21880980
- 13414135
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- NDL書誌ID
- 030055328
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可