-
- 團 康晃
- 大阪経済大学講師
書誌事項
- タイトル別名
-
- When did “Shikohin” Come to be Associated with “Taste”? A Case Study Analyzing Texts about Hygiene and Advertisements in the Meiji Era
- 「 シコウヒン 」 ガ 「 シュミ 」 ト ムスビツク トキ : メイジキ ニ オケル エイセイガク オヨビ カンギョウ 、 PRシ ノ テクスト ジッセン オ ジレイ ニ
この論文をさがす
抄録
<p>This paper analyzes how the meaning associated with the word “shikohin” evolved and was extended in the Meiji era. “Shikohin” was originally introduced as a word for knowledge of German hygiene in a textbook translated by Goto Shinpei, who worked for the Board of Health. Soon after, in a fast-changing environment of consumption, “shikohin” was used in the public relations magazine ‘Shiko’, where it connoted not only a knowledge of hygiene but also knowledge relevant to taste.</p>
収録刊行物
-
- 年報社会学論集
-
年報社会学論集 2017 (30), 75-86, 2017-07-31
関東社会学会
- Tweet
詳細情報
-
- CRID
- 1390282763040622336
-
- NII論文ID
- 130007480181
-
- NII書誌ID
- AN10521390
-
- ISSN
- 18840086
- 09194363
-
- NDL書誌ID
- 028485909
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可