-
- Tabata Shinobu
- 玉川大学 教育学部教育学科通信教育課程
-
- Moriya Seiji
- 玉川大学
-
- Yamaguchi Okitomo
- 玉川大学
-
- Uosaki Yuko
- 玉川大学
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 通信教育課程におけるブレンディッドスクーリングの試行結果
- 通信教育課程におけるブレンディッドスクーリングの試行結果 : 学修内容の理解と学修への積極的な取り組みを目指した試行の結果
- ツウシン キョウイク カテイ ニ オケル ブレンディッドスクーリング ノ シコウ ケッカ : ガクシュウ ナイヨウ ノ リカイ ト ガクシュウ エ ノ セッキョクテキ ナ トリクミ オ メザシタ シコウ ノ ケッカ
- -学修内容の理解と学修への積極的な取り組みを目指した試行の結果-
Search this article
Abstract
<p> The Correspondence University has four teaching methods (face-to-face class,text-based class, broadcast class, class through communication media). We teach with “face-to-face class” and “text-based class”.There are a merit and a demerit for each method.We conducted a blended schooling that combines “face-to-face class” and “class through communication media” in this year. And we imposed group learning. In this paper,we report on the trial result of the blended schooling.</p>
Journal
-
- Computer & Education
-
Computer & Education 43 (0), 30-35, 2017-12-01
CIEC
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390564237989309952
-
- NII Article ID
- 130007383254
-
- NII Book ID
- AA11252984
-
- ISSN
- 21886962
- 21862168
-
- NDL BIB ID
- 028718205
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed