書誌事項
- タイトル別名
-
- Toward Math Education Utilizing Math Expressions with Their Semantic Information
- 数式の意味情報を活用した数学教育に向けて : Content Markupのe-Learningへの適用
- スウシキ ノ イミ ジョウホウ オ カツヨウ シタ スウガク キョウイク ニ ムケテ : Content Markup ノ e-Learning エ ノ テキヨウ
- -Content Markupのe-Learningへの適用-
この論文をさがす
説明
In this paper, the authors focus on an application of semantic information in math expressions to math education. Math expressions have ambiguities in themselves, and this causes difficulty in treating math expressions on computers properly. To solve this problem, MathML (Content Markup) is adopted for explicit descriptions of the semantic information. As an application of our research, a learning system is proposed which helps overcome an impasse on learning math and continue the learning efficiently, by showing candidate study materials and supporting transformation of math expressions.
収録刊行物
-
- 日本e-Learning学会誌
-
日本e-Learning学会誌 12 (0), 39-47, 2012
特定非営利活動法人 日本e-Learning学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390566775160519552
-
- NII論文ID
- 130007889759
-
- NII書誌ID
- AA11969537
-
- ISSN
- 2434415X
- 13490192
-
- NDL書誌ID
- 023875439
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可