多様な「意見表明」に価値を見い出す社会科授業の可能性と限界 : 「東日本大震災」と「水俣病事件」の授業を事例として

Bibliographic Information

Other Title
  • タヨウ ナ 「 イケン ヒョウメイ 」 ニ カチ オ ミイダス シャカイカ ジュギョウ ノ カノウセイ ト ゲンカイ : 「 ヒガシニホン ダイシンサイ 」 ト 「 ミナマタビョウ ジケン 」 ノ ジュギョウ オ ジレイ ト シテ
  • Possibilities and Limitations of Social Studies Lessons in Finding Value in Various "Opinion Expressions" : A Case of Lessons on the "East Japan Great Earthquake Disaster" and "Minamata Disease Incident"
  • 特集 地域再生に向き合う社会科教育
  • トクシュウ チイキ サイセイ ニ ムキアウ シャカイカ キョウイク

Search this article

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top