【7/12更新】2022年4月1日からのCiNii ArticlesのCiNii Researchへの統合について

保育者を目指す学生は「子どもの主体性」をどう捉えるか - 個の「主体性」と「集団の規範」との葛藤場面に着目して -

書誌事項

タイトル別名
  • The notions about infant' s 'subjectivity' of students who study about education in preschool - Especially a confict between infant' s 'subjectivity' and order in class -
  • ホイクシャ オ メザス ガクセイ ワ コドモ ノ シュタイセイ オ ドウ トラエルカ コ ノ シュタイセイ ト シュウダン ノ キハン トノ カットウ バメン ニ チャクモク シテ

この論文をさがす

抄録

type:論文

type:Article

The purpose of this paper is to investigate that notions about `subjectivity' of students who study about education in preschool. In preschool, nurse and teacher should make much of infant's `subjectivity'. This `subjectivity' must have many constructions. In addition, infant's` subjectivity' often come into conflict with order in class. In this paper, It was investigated that students who study about education of small children has what kind of constructions on this conflict between infant's `subjectivity' and order in class. The result of this paper shows that students have kept their notions that the order in class is more important than individual` subjectivity'

identifier:5

identifier:KJ00007850883

収録刊行物

被引用文献 (0)

もっと見る

参考文献 (0)

もっと見る

関連論文

もっと見る

関連研究データ

もっと見る

関連図書・雑誌

もっと見る

関連博士論文

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

関連その他成果物

もっと見る

詳細情報

ページトップへ