CiNii Researchの本公開について

日本人英語学習者向けロールモデルの提供を目的としたビデオインタビュー利用

書誌事項

タイトル別名
  • Using Video Interviews to Provide Effective Role Models for Japanese EFL Learners

この論文をさがす

抄録

type:Journal Article

In Japan, English classes are generally conducted in Japanese. This leads to a perception of English as a subject of study rather than a means of communication. In recent years, a great deal of research has been aimed at increasing the use of English by Japanese English teachers. But other members of the school faculty are also appropriate language learning role models for students. This preliminary study looks at the impact of exposing students to videos of non-English specialist faculty members known to the students using English for authentic communication. Improvements were seen in students' attitudes towards English and language learning in general, along with a greater sense of connection to English among the students in the study group.

日本における英語授業は、日本語で行われる。このため、コミュニケーションのための英語というよりも、1つの教科というイメージを学生に与えてしまう。多くの近年の研究や教育活動は、学生に対する良き言語モデルとして日本人教員が授業中に積極的に英語を使用することを推奨している。それとともに、英語以外の授業を担当する教員も学生の英語学習のための良きロールモデルになり得る。本予備研究では、英語教育を専門とせず、また英語が母国語でない教員が英語を話している様子をビデオで撮影し、その様子を学生が見ることによって、学生の英語学習に対するやる気や自信、また英語を身近に感じるといった大きな利点があることがわかった。

収録刊行物

被引用文献 (0)

もっと見る

参考文献 (0)

もっと見る

関連論文

もっと見る

関連研究データ

もっと見る

関連図書・雑誌

もっと見る

関連博士論文

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

関連その他成果物

もっと見る

詳細情報

ページトップへ