【10/4更新】2022年4月1日からのCiNii ArticlesのCiNii Researchへの統合について

Understanding Readability Applying readability measures to long-form exam questions

抄録

Readability formulas are extremely useful for assessing the difficulty of texts for long-form exam questions.However, most are aimed at L1 readers and do not specifi cally examine the text from an L2 viewpoint. The CEFRproject of the Council of Europe has gone a long way to redressing this problem. This paper looks at a range of thedifferent formulas and vocabulary lists, and adds a further list, the level at which the vocabulary is introduced toJapanese school students. The paper outlines the construction of a spreadsheet to apply this list plus other lists andformulas to texts. The results are then compared with those provided by online readability formulas.

収録刊行物

被引用文献 (0)*注記

もっと見る

参考文献 (0)*注記

もっと見る

関連論文

もっと見る

関連研究データ

もっと見る

関連図書・雑誌

もっと見る

関連博士論文

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

関連その他成果物

もっと見る

詳細情報

  • CRID
    1050850475691387776
  • ISSN
    1348-0596
  • Web Site
    http://id.nii.ac.jp/1372/00000616/
  • 本文言語コード
    en
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB
ページトップへ