Contemporary Republican Theory of Education with Particular Reference to Citizensihp Education
-
- 蓮見 二郎
- Principal Investigator
- 九州大学
About this project
- Japan Grant Number
- JP19K02399
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 19K02399
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 09010:Education-related
- Research Institution
-
- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2019-04-01 〜 2025-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 4,290,000 Yen (Direct Cost: 3,300,000 Yen Indirect Cost: 990,000 Yen)
Research Abstract
<目的>本研究は、現代における共和主義教育理論を次の2点において探求することを目的としている。①現代の英語圏における市民的共和主義の教育理論の哲学的基盤を解明すること。②その教育への含意(特にシティズンシップ教育への含意)を明らかにすること。本研究が特に注目するのは、「自由」概念と「複数性」概念との間の相関関係である。 <方法>①市民的共和主義の教育理論についてテキストを基に検討する。②現代英国における市民的共和主義の教育理論家らを招聘し、教育と共和主義に関するシンポジウムを開催する。③これらを反映させた、「シティズンシップ教育の哲学的基盤」に関する書籍または論文を刊行する。
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040000782016599040
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN