International collaborative research on developing and evaluating professionalism related to youth support work
About this project
- Japan Grant Number
- JP20H01636
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 20H01636
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
-
- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 09010:Education-related
- Research Institution
-
- Hosei University
- Project Period (FY)
- 2020-04-01 〜 2024-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 17,160,000 Yen (Direct Cost: 13,200,000 Yen Indirect Cost: 3,960,000 Yen)
Research Abstract
本研究では、若者支援・ユースワークを対象として、これまでの研究経過から導き出した<Storytelling(実践の語り)からDocumentation(実践記録)へ>という仮説モデルの検証を、日本、イギリス、フィンランド、デンマークをフィールドとして実施する。 各国において、実践を語り聴き合う場(Storytelling)を開催し、実践記録を作成し読みあう場(Documentation)、省察の場(Reflection)を経て、上記モデルが、実践者を育成し、実践の社会的評価を促進する観点から有する可能性と課題を明らかにする。そしてモデルの精緻化を図ることを課題としている。
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040003825718384640
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN