Establishing a new concept of comprehensive simulation science dovetailing CFD and MAS for evaluating urban environment and potential risks

About this project

Japan Grant Number
JP20H02314
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
20H02314
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Allocation Type
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • Basic Section 23020:Architectural environment and building equipment-related
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2020-04-01 〜 2023-03-31
Project Status
Completed
Budget Amount*help
18,200,000 Yen (Direct Cost: 14,000,000 Yen Indirect Cost: 4,200,000 Yen)

Research Abstract

加減速しながら移動する車両が機械シアー生成を通じて都市キャノピー内の乱流混合に及ぼす動的影響を高精度予測するMAS→CFD・交通流モデルを開発する.都市キャノピー内の車両排ガス等の汚染物拡散の高解像度予測大系を構築する. 電車車両等の閉鎖空間内にトラップされた高密度人員が出口扉から退去するエピソードに注目し,歩行者が乱流混合に及ぼす動的影響を高精度予測するMAS→CFD・歩行者モデルを開発する.停車イベント時の満員電車の真の換気効率の高精度予測,電車人員密度に依存するインフルエンザ感染リスクの定量予測大系を構築する.

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