Organizational Development through Consultation for School Management: Reconstruction of the Educational Practice Research in Pursuit of Realities
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- 元兼 正浩
- Principal Investigator
- 九州大学
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- 末松 裕基
- Co-Investigator
- 東京学芸大学
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- 鄭 修娟
- Co-Investigator
- 九州大学
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- 米沢 崇
- Co-Investigator
- 広島大学
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- 臼井 智美
- Co-Investigator
- 大阪教育大学
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- 武井 哲郎
- Co-Investigator
- 立命館大学
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- 榎 景子
- Co-Investigator
- 長崎大学
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- 小林 昇光
- Co-Investigator
- 岡山理科大学
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- 畑中 大路
- Co-Investigator
- 長崎大学
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- 原北 祥悟
- Co-Investigator
- 崇城大学
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- 山下 晃一
- Co-Investigator
- 神戸大学
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- 木村 栞太
- Co-Investigator
- 九州共立大学
About this project
- Japan Grant Number
- JP21H00820
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 21H00820
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
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- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
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- Basic Section 09010:Education-related
- Research Institution
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- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2021-04-01 〜 2024-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 16,770,000 Yen (Direct Cost: 12,900,000 Yen Indirect Cost: 3,870,000 Yen)
Research Abstract
本研究では、臨床的アプローチの課題でもある研究方法論の脆弱性と規範性を補うため、佐古の学校組織開発論を手掛かりに、多様な学校経営コンサルテーションの実践による協働的な組織開発づくりに挑戦する。その際、研究対象として子どもの個性や多様性を捨象せず、これを前提として個々の成長や発達を見取り、それを促す教職員や管理職を学校経営コンサルテーション(学術的視座)により協働的に支援し、組織的・持続的に創発するような方法をモデル開発し、理論と実践の間で揺れてきた教育経営学研究の学的な性格を再定位する。