The development of educational data literacy acquisition model based on educational-related and information science research
About this project
- Japan Grant Number
- JP21K18134
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 21K18134
- Research Category
- Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Review Section / Research Field
-
- Medium-sized Section 9:Education and related fields
- Research Institution
-
- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2021-07-09 〜 2025-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 25,740,000 Yen (Direct Cost: 19,800,000 Yen Indirect Cost: 5,940,000 Yen)
Research Abstract
近年, 教育機関において, 1人1台端末の普及など, 教育・学習支援システムに蓄積される教育データを授業や学習環境等の改善のために利用推進していくことが文部科学省資料等でも示されている. しかしながら、教育データを読み取り、解釈し、学習の質改善につなげるための能力を育成する必要があるであろう。本研究ではその能力を「教育データリテラシー」とし、教育・学習においてメインのステークホルダーである学習者に絞り, 教育・学習の改善に対して意思決定を行う能力・スキルを育成するためのモデルを構築する。
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040007282461290496
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN