Integrating advising into eTandem

About this project

Japan Grant Number
JP22K00712
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
22K00712
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2022-04-01 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
3,900,000 Yen (Direct Cost: 3,000,000 Yen Indirect Cost: 900,000 Yen)

Research Abstract

タンデム学習とは異なる言語を母語とする2人がパートナーとなり、互恵性と学習者オートノミーを原則として、互いの得意な言語・文化を学び合う学習形態のことである。タンデム学習には様々な効果があることが明らかにされているが、学習者の自律性に委ねられる部分が大きく、より効果的にタンデム学習を活用するためには学習者の内省が不可欠であると言われている。そこで、本研究では、ドイツ-日本、中国-日本、インド-日本でインターネットを介したEタンデムの実践に、学習者の内省を促すためのアドバイジングを取り入れる。3か国間で行なったEタンデムの実践の比較分析から、Eタンデムにおけるアドバイジング体制の構築を目指す。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top