Developing Education Methods for Inclusive Debate

About This Project

Japan Grant Number
JP22K18593 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
22K18593
Research Category
Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2022-06-30 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
6,370,000 Yen (Direct Cost: 4,900,000 Yen Indirect Cost: 1,470,000 Yen)

Research Abstract

ディベートとは、本来は議論の内容で判定が下されるべきであるが、性別や発音が判定に影響するケースもある。また英語ディベートの授業で障害のある学生向けに音声認識ツールを導入したところ、英語が苦手な学生の積極的な参加にも繋がった。 そこで、ディベーター・審判・聴衆が発言者の母語や性別、外見、障害等といった属性に影響されにくい新しいディベート方法の開発を考えた。音声認識、音声合成、自動翻訳、アバター等の導入可能なツールをディベートに取り入れることで、①あらゆる属性の人のディベートへの参加障壁を低減する方法、②審判による判定の中立性及び公平性の向上に資するディベート方法、について検討する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top