地域学習の構造に関する実証的研究:Community Storyの編集に着目して
About this project
- Japan Grant Number
- JP23K22229
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 23K22229
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 09010:Education-related
- Research Institution
-
- Hokkaido Bunkyo University
- Hokkaido University
- Project Period (FY)
- 2022-04-01 〜 2027-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 17,030,000 Yen (Direct Cost: 13,100,000 Yen Indirect Cost: 3,930,000 Yen)
Research Abstract
コミュニティ・ストーリー(CS)は地域の民衆意識の根底をなすものであり、地域づくりの起動力として作用する。それを自治的に再編集することが、住民が歴史的時間の主体となる条件でもある。この研究では全国の事例(東近江市・旧西土佐村等)に即して、地域の社会運動と図書館・公民館等の地域社会施設の実践が、CSの自治的編集として作用する条件とメカニズムを明らかにする。
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040018351901871360
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN