Development and effectiveness of an e-learning system for residents as teachers using microlearning

About this project

Japan Grant Number
JP23K27819
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
23K27819
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • Basic Section 58010:Medical management and medical sociology-related
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2023-04-01 〜 2027-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
17,030,000 Yen (Direct Cost: 13,100,000 Yen Indirect Cost: 3,930,000 Yen)

Research Abstract

本研究は、先行研究で開発した体系的な対面による若手指導医養成プログラムのプロトタイプをさらに発展させ、デジタルネイティブ世代である若手医師に学習効果が高いとされているマイクロラーニングを導入し、若手指導医養成eラーニングプログラムの開発と効果を検証することである。プログラムの開発に成功し全国の多くの若手医師に活用されれば、若手医師の教育力および医学生や研修医の臨床力が一気に向上し、結果的に患者アウトカムの改善にも寄与しうることが期待される。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top