Development and effectiveness of an e-learning system for residents as teachers using microlearning
About this project
- Japan Grant Number
- JP23K27819
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 23K27819
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 58010:Medical management and medical sociology-related
- Research Institution
-
- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2023-04-01 〜 2027-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 17,030,000 Yen (Direct Cost: 13,100,000 Yen Indirect Cost: 3,930,000 Yen)
Research Abstract
本研究は、先行研究で開発した体系的な対面による若手指導医養成プログラムのプロトタイプをさらに発展させ、デジタルネイティブ世代である若手医師に学習効果が高いとされているマイクロラーニングを導入し、若手指導医養成eラーニングプログラムの開発と効果を検証することである。プログラムの開発に成功し全国の多くの若手医師に活用されれば、若手医師の教育力および医学生や研修医の臨床力が一気に向上し、結果的に患者アウトカムの改善にも寄与しうることが期待される。
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040018351904542976
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN