Environmental valuation of alternative fuel vehicles in Japan and China
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- Yoshida Kentaro
- Principal Investigator
- 九州大学
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- 板岡 健之
- Co-Investigator
- 九州大学
About this project
- Japan Grant Number
- JP19K12461
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 19K12461
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
- Allocation Type
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- Multi-year Fund
- Review Section / Research Field
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- Basic Section 64060:Environmental policy and social systems-related
- Research Institution
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- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2019-04-01 〜 2022-03-31
- Project Status
- Completed
- Budget Amount*help
- 4,290,000 Yen (Direct Cost: 3,300,000 Yen Indirect Cost: 990,000 Yen)
Research Abstract
本研究の主要な研究課題は、最新の環境経済評価手法の1つであるベスト・ワースト・スケーリング(BWS)の分析手法開発、及び日本と中国における消費者選好評価に関する応用研究を実施することである。BWSの適用対象として、次世代型自動車を選定した。日本と中国における調査研究により、環境性能、車両価格、自動運転装置を含む走行性能、充電施設整備等の諸属性への消費者選好の差違を明らかにする。次世代型自動車が普及する条件について、消費者選好と政策、水素ステーション最適配置計画などの施設整備等の多様な側面から明らかにし、社会実装に寄与する研究を実施する。
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1040282256997810304
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- KAKEN