Evaluating the Quality of Critical Thinking of Junior High School Students in Design Activities
-
- LOH WEI・LEONG
- 研究代表者
- 九州大学
研究課題情報
- 体系的番号
- JP21K02527
- 助成事業
- 科学研究費助成事業
- 資金配分機関情報
- 日本学術振興会(JSPS)
- 研究課題/領域番号
- 21K02527
- 研究種目
- 基盤研究(C)
- 配分区分
-
- 基金
- 審査区分/研究分野
-
- 小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
- 研究機関
-
- 九州大学
- 研究期間 (年度)
- 2021-04-01 〜 2025-03-31
- 研究課題ステータス
- 交付
- 配分額*注記
- 4,160,000 円 (直接経費: 3,200,000 円 間接経費: 960,000 円)
研究概要
Currently there are no clear standards for teachers to evaluate the quality of critical thinking by students during the design process. In this study, the applicant will clarify and articulate a set of standards for quality critical thinking that can be used to evaluate students’ critical thinking.