スラミングによるハルガーダ動的構造応答並びに船体折損メカニズムの解明に関する研究

  • 山田 安平
    Principal Investigator
    国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所
  • 馬 沖
    Co-Investigator
    国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所
  • 藤 公博
    Co-Investigator
    九州大学
  • 日比 茂幸
    Co-Investigator
    防衛大学校(総合教育学群、人文社会科学群、応用科学群、電気情報学群及びシステム工学群)

About This Project

Japan Grant Number
JP21K04523 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
21K04523
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 24020:Marine engineering-related
Research Institution
  • National Institute of Maritime, Port and Aviation Technology
Project Period (FY)
2021-04-01 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
4,030,000 Yen (Direct Cost: 3,100,000 Yen Indirect Cost: 930,000 Yen)

Research Abstract

船体の動的構造応答、特に、スラミング荷重によるホイッピング応答を合理的に評価するために、流体・構造連成を考慮した3次元数値計算手法を用いて、船首スラミング荷重と船体構造のローカル強度/グローバル強度との流力弾性メカニズムを明らかにする。他の解析手法(粒子法等)又は実験結果と比較し、解析手法の妥当性を検証する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top