Evaluation of Hull Girder Ultimate Strength by Reliability Analysis Using Monitoring Data

About This Project

Japan Grant Number
JP20K14960 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
20K14960
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 24020:Marine engineering-related
Research Institution
  • Kyushu University
  • The University of Tokyo
Project Period (FY)
2020-04-01 〜 2023-03-31
Project Status
Completed
Budget Amount*help
4,290,000 Yen (Direct Cost: 3,300,000 Yen Indirect Cost: 990,000 Yen)

Research Abstract

国際船級協会連合の定めるタンカーとばら積み貨物船に関する調和共通構造規則では,船体縦曲げ最終強度評価を行う際に,Smith法による評価手法が採用されており,部分安全係数を用いて確定論的に船舶の安全性を評価している. 近年では船体構造モニタリングによって,運航中の様々な状態量に関する実測データの集積が進められている.そこで本研究では,初期不整や腐食による板厚減耗,さらには,就航航路などが船体縦曲げ最終強度にどのように影響を及ぼすかについて,実測データを反映させた信頼性解析を通じて評価し,現行の確定論的な規則に代わる確率論を用いたより合理的なアプローチに基づく評価手法の確立を目指す.

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top