Empirical research on the effects of terrain-induced turbulence on 2MW large wind turbine blades and internal equipment of the nacelle
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- Uchida Takanori
- Principal Investigator
- 九州大学
About this project
- Japan Grant Number
- JP21H01574
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 21H01574
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
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- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
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- Basic Section 25020:Safety engineering-related
- Research Institution
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- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2021-04-01 〜 2024-03-31
- Project Status
- Completed
- Budget Amount*help
- 17,420,000 Yen (Direct Cost: 13,400,000 Yen Indirect Cost: 4,020,000 Yen)
Research Abstract
風車重大事故の主要な原因が,地形起因の「地形性乱流」であることが示された.風車近傍の地形起伏や地表面粗度の急変に起因した「地形性乱流」は,風車ブレードやタワー,ナセルを「振動」させ,金属疲労を著しく進展させ,風車の発電出力にも多大な影響を与える.また,風車ブレードが回転する「風車ウエイク」に起因した「回転性乱流」も同様な影響を与える.本研究では,大型商用風車のブレードとナセル内部に歪ゲージを設置し,「地形性乱流」および「回転性乱流」と「風車振動(風車の疲労荷重)」との相関性を明確化する実証研究を行う.最終的に,風車ブレードおよびナセル内部機器に与える乱流影響に関する評価指標を策定する.
Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1040569382207633408
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- KAKEN
- IRDB