人間と環境の相互性を基盤とした発達概念に関する教育学研究
About this project
- Japan Grant Number
- JP22K02233
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 22K02233
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 09010:Education-related
- Research Institution
-
- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2022-04-01 〜 2027-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 3,900,000 Yen (Direct Cost: 3,000,000 Yen Indirect Cost: 900,000 Yen)
Research Abstract
人間を理性的・意識的に思考し生きる存在とする限り、身体として生きる側面は軽んじられてしまう。しかし、人間は周辺に開かれた環境のなかで身体的な存在として様々に影響を蒙りながら生きているのであり、そこには身体による微細な調整に伴う微細な学習と発達が生じている。そうした意識されざる相において生じる人間と環境の相互作用の視点から発達や変容について理論的に検討する。
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040573407551352448
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN