Development of a Multi-disciplinary Applicable Learning Theory Guide Map

About This Project

Japan Grant Number
JP23K12798 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
23K12798
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2023-04-01 〜 2027-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
4,680,000 Yen (Direct Cost: 3,600,000 Yen Indirect Cost: 1,080,000 Yen)

Research Abstract

FD(教育研修)やプレFDなどの教育スキル向上の機会では、分野固有の学習理論の提示はほとんどない。大学教育の更なる質向上のためにも、 各分野で使用可能な学習理論を同定していくことは重要な研究課題である。 本研究では、すでに提案されている様々な学習理論をガ イドマップに整理する。このマップを現在のFDやプレFDに組み 込むことができれば、一般的な学習理論を超えて、分野固有の学習理論に則った授業をデザ インし、授業の質の向上を実現することが期待できる。以上から、申請者は既存の学習理論を整理することを通して、大学教育の授業デザインに有用な学習理論のガイドマップを開発することを目指す。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top