協働記録を媒介とするアロマザリングシステムを用いたコミュニティの形成

About This Project

Japan Grant Number
JP24H02374 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
24H02374
Research Category
Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
Allocation Type
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • 1170:Education, sociology of education-related
Research Institution
  • Ochanomizu University
Project Period (FY)
2024-04-01 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
470,000 Yen (Direct Cost: 470,000 Yen Indirect Cost: 0 Yen)

Research Abstract

本研究では,イタリア,レッジョエミリアの幼児学校で実践されている「ドキュメンテーション」(Vecchi, 2010)が,子どもの行為を可視化し,次の新たな実践を生み出し,子どもや学校が社会に開かれていく媒体物になっていることに着目した.そこで,幼児教育や保育の現場で行われている記録についての先行研究を参考にし,実践者による持続可能な記録や共有の方法を開発することを目的とする.

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top