A new data-driven approach to bring humanity into virtual worlds with computer vision
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- THOMAS DIEGO
- 研究代表者
- 九州大学
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- 鍛冶 静雄
- 研究分担者/共同研究者
- 九州大学
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- 古賀 靖子
- 研究分担者/共同研究者
- 九州大学
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- 川崎 洋
- 研究分担者/共同研究者
- 九州大学
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- 落合 啓之
- 研究分担者/共同研究者
- 九州大学
研究課題情報
- 体系的番号
- JP23K28129
- 助成事業
- 科学研究費助成事業
- 資金配分機関情報
- 日本学術振興会(JSPS)
- 研究課題/領域番号
- 23K28129
- 研究種目
- 基盤研究(B)
- 配分区分
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- 基金
- 補助金
- 審査区分/研究分野
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- 小区分61020:ヒューマンインタフェースおよびインタラクション関連
- 小区分62040:エンタテインメントおよびゲーム情報学関連
- 合同審査対象区分:小区分61020:ヒューマンインタフェースおよびインタラクション関連、小区分62040:エンタテインメントおよびゲーム情報学関連
- 研究機関
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- 九州大学
- 研究期間 (年度)
- 2023-04-01 〜 2026-03-31
- 研究課題ステータス
- 交付
- 配分額*注記
- 18,590,000 円 (直接経費: 14,300,000 円 間接経費: 4,290,000 円)
研究概要
The core idea is to leverage RGB-D data to achieve realism of digital humans. We propose: (1) Weakly supervised method to learn 3D shape from in-the-wild RGB-D data. (2) Real-time animation model to learn motion from RGB-D videos. (3) Data-driven method to learn semantically appropriate body movements.