学習者はどのように評価基準を構築したか
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- Other Title
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- ガクシュウシャ ワ ドノ ヨウ ニ ヒョウカ キジュン オ コウチク シタ カ
- How Do the learners Create the Evaluation Criteria?
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本稿では,評価活動を日本語教育実践の文脈と関連付けた上で,その意義と課題を考察した。具体的には,学習者が,評価の目標や基準を関係的に創り出し,更新し続けていく評価活動を組み込んだ日本語教育実践を行い,そこでは,実際にどのような評価活動が展開され得るのかを明らかにした。分析の結果,学習者が,教師から提示された基準を,一連の活動を通してとらえ直し,自身らの言葉で意味付け,共有していくプロセスが抽出された。このプロセスを経て,学習者が,新たな評価理論を構築したことが明らかになった。上記の分析結果を踏まえ,「評価基準を協働で創造していく場の設計」の重要性を主張した。
This report investigates and analyzes the process of mutual self-evaluation activities in Japanese language education practices. The analysis leads to the following arguments: firstly, the evaluation criteria, which is defined by a teacher, is redefined by the learner through a series of activities: secondly, the student achieves linguistic competence while he or she even upgrades the targeted evaluation criteria and goals through the learning process. Finally, as a conclusion, I stress the importance of a class design, in which students discuss and create the evaluation criteria in the course of collaboration.
Journal
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- 秋田大学国際交流センター紀要
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秋田大学国際交流センター紀要 (2), 25-37, 2013-03-01
秋田大学国際交流センター
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1050001201669391104
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- NII Article ID
- 110009576664
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- NII Book ID
- AA1256436X
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- ISSN
- 21869243
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- HANDLE
- 10295/2209
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- NDL BIB ID
- 025882762
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- Text Lang
- ja
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- Article Type
- departmental bulletin paper
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- Data Source
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