教育学部学生の情報リテラシー教育の最適化に関する研究(II) : 最終回までに学生が獲得したこと

HANDLE Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • <Papers> Optimizing information literacy education for the first year course of the Faculty of Education (II) : What students acquired at the end of the whole course
  • 教育学部学生の情報リテラシー教育の最適化に関する研究(2)最終回までに学生が獲得したこと
  • キョウイクガクブ ガクセイ ノ ジョウホウ リテラシー キョウイク ノ サイテキカ ニ カンスル ケンキュウ 2 サイシュウカイ マデ ニ ガクセイ ガ カクトク シタ コト

この論文をさがす

抄録

This study aimed at investigating how to optimize information literacy education for the first year course of the Faculty of Education, Kyoto University. Fifty-nine undergraduate students participated in an introductory course of Information Science in the fiscal year 2000. They were asked to answer nearly the same questionnaire three times to assess the changes in their basic knowledge and skills of computer use at the beginning, three months later and at the end of the course. We have already reported the main changes from the beginning to three months later (Koyasu, Goushiki, & Nakamura, 2000). This report adds the data taken at the end of the course and clarifies their implications.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ