〈Articles〉 AD Representation of UNIQLO

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  • 〈論文〉ユニクロの〈広告表象〉

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[概要]ユニクロのマーケティングに即して, 広告表象の実践方法を考察する。 ユニクロは1999年以降, 高い業績を挙げるとともに, 顧客の評価を劇的に高めた。 これは, 広告を中心とする表象の効果である。パーセプションチェンジこそ, 表象の働きに他ならない。 そしてそれは, 顧客の選択が最大のポイントである今日のマーケティングの決め手となる。 ユニクロの広告表象は, 次の要素から成り立っている。 (1)クールな広告クリエイティブ (2)広告メディアにおけるメッセージミックス (3)IMCの実践:製品・店舗・広告の連携 (4)トーン&マナーの遵守とニュースの創造結論として, ブランディングには, 「高い志」と「高い技術」の融合が不可欠であることを示す。 [Abstract] This article considered a practice method of the AD Representation in line with marketing of UNIQLO. After 1999, UNIQLO gave high achievements. Furthermore, the brand enhanced the evaluation of the customer dramatically. I regarded the factor as an effect of the representation mainly on the advertising and discussed the structure. Perception Change is a work of representation. And it becomes the decisive factor of today's marketing, because the factor to hold the key to the success of the marketing is choice of the customers. AD Representation of UNIQLO makes ends meet from the next elements. 1.A cool advertisement 2.Message mix in the advertising media 3.Practice of IMC : Cooperation of a product, a store, the advertisement 4.The observance of Tone & Manner and creation of the news Finally I showed in conclusion that "High will" and the fusion of "a high technique" are indispensable for Blanding.

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