新興国における市場展開戦略

書誌事項

タイトル別名
  • Market Deployment Strategies in Emerging Countries
  • シンコウコク ニ オケル シジョウ テンカイ センリャク

この論文をさがす

抄録

コストを抑えながら, 差別化を構築する方途を, プレミアムマーケットを攻略する場合と, グッドイナフマーケットを攻略する場合のそれぞれについて考察した。また, とりわけ, グッドイナフマーケットにおいてコストと差別化を作り込む手段として, プラットフォームイノベーションと, ブレークスルーイノベーションを吟味した。プレミアムマーケットを攻略する場合と, グッドイナフマーケットをプラットフォームイノベーションによって攻略する場合は, 対処のあり方が, モジュール・デジタル, インテグラル・デジタル, インテグラル・フィジカル, モジュール・フィジカルというアーキテクチャごとに異なることが明らかにされる。また, ブレークスルーイノベーションでは, より「軽い」アーキテクチャの開発が志向されることが明らかにされる。 (英文) The author analyzed means to achieve differentiation and cost leadership at the same time, when foreign companies go into premium markets and good-enough markets in emerging countries. As means to achieve differentiation and cost leadership in good-enough markets, the author examined platform innovation and breakthrough innovation. If companies intend to develop premium markets, and if they intend to develop good-enough markets through platform innovation, the adequate strategies differ, depending on their product architecture, i.e., module-digital, integral-digital, integral-physical, and module-physical. And, if they intend to develop good-enough markets through breakthrough innovation, it will be better for them to develop "lighter" product categories.

Departmental Bulletin Paper

application/pdf

収録刊行物

  • 商経学叢

    商経学叢 57 (1), 93-115, 2010-07-01

    近畿大学商経学会

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ