書誌事項
- タイトル別名
-
- Truth and urverdrangung in language learning : a Lacanian reading of Davidson's radical interpretation theory
- ゲンゴ シュウトク ニオケル ゲンヨクアツ ト シンリ ディヴィドソン ラカン
- 言語習得における原抑圧と真理--デイヴィドソン,ラカン
この論文をさがす
抄録
The author by applying the Lacanian notion of “the Other”(l'Ature) to Davidson's Radical Interpretation Theory proposes a primal T-sentence hypothesis ― ‘φ' is true iff φ― to make account for child's language learning, and draws the conclusion that truth such as defined in Tarskian fashion would entail “Urverdrӓngung” on the part of learning child, who so learning is supposed to identify itself with the truth condition of the primal token addressed by the Other viz. mother who bears the obscure authority of truth witness.
収録刊行物
-
- 山口大学哲学研究
-
山口大学哲学研究 8 1-20, 1999
山口大学哲学研究会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050001202802575232
-
- NII論文ID
- 110000547310
-
- NII書誌ID
- AN10403441
-
- ISSN
- 0919357X
-
- NDL書誌ID
- 4964238
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles