言語習得における原抑圧と真理 : ディヴィドソン,ラカン

Web Site Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Truth and urverdrangung in language learning : a Lacanian reading of Davidson's radical interpretation theory
  • ゲンゴ シュウトク ニオケル ゲンヨクアツ ト シンリ ディヴィドソン ラカン
  • 言語習得における原抑圧と真理--デイヴィドソン,ラカン

この論文をさがす

抄録

The author by applying the Lacanian notion of “the Other”(l'Ature) to Davidson's Radical Interpretation Theory proposes a primal T-sentence hypothesis ― ‘φ' is true iff φ― to make account for child's language learning, and draws the conclusion that truth such as defined in Tarskian fashion would entail “Urverdrӓngung” on the part of learning child, who so learning is supposed to identify itself with the truth condition of the primal token addressed by the Other viz. mother who bears the obscure authority of truth witness.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ