アクティブ・ラーニングとしての経済実験導入の検討 : 経済学部演習における実践

書誌事項

タイトル別名
  • 「大学生」に関する総合的研究(3)学生の意欲と調査・研究能力を高める教材,および教授法の開発 アクティブ・ラーニングとしての経済実験導入の検討 : 経済学部演習における実践
  • 「 ダイガクセイ 」 ニ カンスル ソウゴウテキ ケンキュウ(3)ガクセイ ノ イヨク ト チョウサ ・ ケンキュウ ノウリョク オ タカメル キョウザイ,オヨビ キョウジュホウ ノ カイハツ アクティブ ・ ラーニング ト シテ ノ ケイザイ ジッケン ドウニュウ ノ ケントウ : ケイザイ ガクブ エンシュウ ニ オケル ジッセン
  • Using Classroom Experiments to Teach Behavior Economics : A Case Study on Seminar at the Faculty of Economics

この論文をさがす

抄録

The situation surrounding university education in Japan is rapidly changing due to the decliningbirthrate, aging of society, globalization, and the progress of information technology. Under thecondition, it is important for universities to improve educational technique. Active learning isdifferent from traditional lecturing styles in classrooms.In this paper, I introduce examples of active learning through economic experiments in thethird and fourth-year student’s seminar of the Faculty of Economics. The members of the seminarare eleven; female and male students are seven and four respectively. Through twice experimentsconducting, all students experienced giving twice academic presentations and writing theirteam graduation thesis.The results of the interview suggested that students conducted economic experiments, notonly foundation and application skill of behavioral economics but also some basic abilities forsociety people such as planning, teamwork, and communication skills.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ