在園児と保護者に対する子育て支援を見越した関係構築のあり方についての基礎的研究~保育所等における登降園時の子どもの預かり方と返し方について~

書誌事項

タイトル別名
  • Fundamental study of proactive relationship-building for the purpose of nurturing parents and children ― Method of the day-care center, parents handed over the child to the nursery teacher and nursery teacher handed over the child to parents ―
  • ザイエンジ ト ホゴシャ ニ タイスル コソダテ シエン オ ミコシタ カンケイ コウチク ノ アリカタ ニ ツイテ ノ キソテキ ケンキュウ : ホイクジョ トウ ニ オケル トウコウエンジ ノ コドモ ノ アズカリ カタ ト カエシ カタ ニ ツイテ
  • ザイエンジ ト ホゴシャ ニ タイスル コソダテ シエン オ ミコシタ カンケイ コウチク ニ ツイテ ノ キソテキ ケンキュウ ホイクショトウ ニ オケル トウコウエンジ ノ コドモ ノ アズカリカタ ト カエシカタ ニ ツイテ

この論文をさがす

抄録

In this research, I attentioned to the guardian who wanted informal support.It doesn't stay only in formal support about the child-nurturing support that can be done in the day-care center. The actual condition was investigated about nursery teacher and guardian's communications situations,when parents handed over the child to the nursery teacher and nursery teacher handed over the child to parents. The nursery teacher notices the guardian's a few changes, and it leads to the earlier detection of the cruelty. When the nursery teacher and the guardian's taking communications did child-nurturing support, it was understood that it was an effective method.

3

KJ00009144340

原著

Original Article

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ