Bibliographic Information
- Other Title
-
- 時間の経過に伴う変化を幼児はどのように捉えているのか
- ジカン ノ ケイカ ニ トモナウ ヘンカ オ ヨウジ ハ ドノヨウニ トラエテ イルノカ
Search this article
Description
In the present study, we investigated developmental characteristics of the beginning of diachronic thought. Twenty-eight nursery school children aged 5 to 6 participated in a series of inference tasks in which they were required to identify the ages and make a judgment of seniority or juniority of the protaqonists in stories.
Journal
-
- 熊本大学教育学部紀要 人文科学
-
熊本大学教育学部紀要 人文科学 59 17-24, 2010-12-03
熊本大学
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050001337928501504
-
- NII Article ID
- 110007875622
-
- NII Book ID
- AN10315093
-
- HANDLE
- 2298/17692
-
- NDL BIB ID
- 10979429
-
- ISSN
- 0454613X
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN