中国日系自動車企業における知の創造とその組織間移転

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タイトル別名
  • Knowledge Creation and the Inter-organizational Knowledge Transfer of Best Practices at Japanese Automobile Firms in China
  • チュウゴク ニッケイ ジドウシャ キギョウ ニ オケル チ ノ ソウゾウ ト ソノ ソシキ カン イテン

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説明

現代企業において知(ナレッジ)は競争優位の源泉とみなされ,新たに付加価値の高い実践知を組織的に創出するということが極めて重要な課題とされ,グローバル企業の新たな知の創造マネジメントのあり方が問われている。  中国は生産および販売の両面において世界1位の自動車産業大国になった。また,中国における自動車企業では,中国政府による産業政策により,自主ブランド車の開発が課題とされており,そのための人材育成や組織ケイパビリティを強化する必要性が指摘されている。中国の地場自動車企業はまだこのような組織能力が不足しており,日系自動車企業が中国で貢献できる余地が残されている。本研究では中国日系自動車企業における知の創造とその組織間移転について組織能力や人材育成の視点から考察する。

Knowledge is powerful resources of competitive advantage for contemporary firms. Therefore, it is vital for the global firms to manage the knowledge creation, utilizing the accumulated organizational knowledge, and to deploy the value added practical knowledge in their global operations.  Today, China is No.1 automobile country in the world in terms of production and sales in the automobile market.  This research investigates state of the art knowledge creation, organizational learning, and personnel training at the production and the development functions of Japanese automobile affiliated firms in China.

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