教科教育学に関する研究(第1報)教科教育学の構造と視点 : 主として自然科学教育の立場から

Bibliographic Information

Other Title
  • キョウカ キョウイクガク ニ カンスル ケンキュウ 1 キョウカ キョウイクガク ノ コウゾウ ト シテン シュトシテ シゼン カガク キョウイク ノ タチバ カラ
  • Studies on the Course Education(I) : Structure and View-point of Science Education
  • キョウカ キョウイクガク ニ カンスル ケンキュウ ダイ1ホウ キョウカ キョウイクガク ノ コウゾウ ト シテン シュ ト シテ シゼン カガク キョウイク ノ タチバ カラ

Search this article

Description

Recently, the studies on the basic problems on the course of study have been systematically promoted and organized in order to make an idea of the theoretical bases for course teaching. This is very important for the reconstruction of curriculum in the faculty of education in university or teacher's college for the training of primary or secondary school teachers. This paper deals with both structure and view-point of a new form of pedagogy for the course of studies in general, so called kyoka kyouikugaku in Japan, and the method of investigation was discussed chiefly from the viwe-point of science education.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top