Analysis of Student Feedback for a Tourism English Course Based on Group Projects

書誌事項

タイトル別名
  • グループプロジェクトに基づく観光英語コースの学生フィードバックの分析

この論文をさがす

抄録

Course or curriculum developers often follow well defined steps in creating a new course or program. Typically the initial step involves data collection in the form of needs analysis which ideally should gather information from a number of sources, such as input from administration, teachers, and especially the students themselves. From the needs analysis course goals and objectives can be formulated and other course decisions can be implemented. Unfortunately, the creation of a new course does not always follow typically prescribed or linear notions of course development. More often than not teachers or course developers who have been required by university administration to develop a language course or program within a limited time frame, have to cut corners and create courses without the benefit a comprehensive student needs analysis. It is only after a pilot course has been completed that teachers can gather student feedback and realign course goals and objectives. This project reports the results of an end of course student questionnaire of a pilot of an English for Special Purposes (ESP) course. The questionnaire focused on several prominent features of the course: project based activities, group work, and peer evaluation. The results indicate that the students generally viewed these features as positive to provide language and vocational training. However, the results also suggested that the students desired some changes, especially in providing more language support.

コースやカリキュラム開発者は、新しいコースやプログラムを作成する際によく定義された手順に従うことがあります。通常、初期段階ではニーズ分析の形でデータ収集が行われ、管理、教師、特に学生自身からのインプットなど、多くの情報源から情報を収集することが理想的です。ニーズ分析コースから、目標と目的を策定し、他のコース決定を実施することができます。残念なことに、新しいコースの作成は、必ずしもコース開発の通常の規定または線形の概念に従うとは限らない。限られた時間枠内で語学コースやプログラムを開発するために大学の管理が必要とされている教師やコース開発者は、包括的な生徒のニーズ分析の恩恵なしにコーナーを削り、コースを作成する必要があります。パイロットコースが完了した後にのみ、教師が学生のフィードバックを収集し、コースの目標と目標を再調整することができます。このプロジェクトは、特別目的英語コース(ESP)コースのパイロットに関するコース終了学生アンケートの結果を報告します。アンケートは、コースのいくつかの顕著な特徴、すなわちプロジェクトに基づく活動、グループワーク、ピア評価に重点を置いた。結果は、学生が一般的に、これらの機能を言語と職業訓練を提供するために積極的に見ていることを示しています。しかし、結果はまた、特に言語サポートを増やすために、学生が変更を望んでいることを示唆しました。

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ