Anxiety about the Job of Teaching of Students who want to become a Teacher in Faculty of Education, Kagawa University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 香川大学教育学部の教職志望学生が教員になるにあたって感じている不安に関する調査
- カガワ ダイガク キョウイク ガクブ ノ キョウショク シボウ ガクセイ ガ キョウイン ニ ナル ニ アタッテ カンジテ イル フアン ニ カンスル チョウサ
Search this article
Abstract
要旨: 教職志望学生が教員になるにあたって不安に感じている事柄ついて,教職実践演習受講者に調査を行った。同僚,保護者や子どもとの人間関係,学級経営(保健室経営),各教科の指導,道徳の指導,授業(保育)参観,学級懇談会,生徒指導・教育相談,特別な支援を必要とする子どもへの対応,教員の多忙さに,教職志望学生の多くが不安を感じていた。
Journal
-
- Bulletin of Educational Research and Teacher Development of Kagawa University
-
Bulletin of Educational Research and Teacher Development of Kagawa University 34 83-92, 2017-03-31
香川大学教育学部
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050006297336266624
-
- NII Article ID
- 120007011822
-
- NII Book ID
- AA1147009X
-
- NDL BIB ID
- 028157899
-
- ISSN
- 1345708X
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN