Web小説のCGMにおける読者の読書行動についての一考察

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タイトル別名
  • An Analysis of Reading Behavior in CGM of Web Novels

抄録

近年,様々なジャンルにおいてCGM(Consumer Generated Media) が台頭している.とりわけ,小説分野における投稿サイトでは,作者・読者の双方が年々増加傾向にある.これは,読者が読むべき対象を多数から選ぶことが困難であると共に,作者にとっても作品を読者に届ける競争が激化していることを意味する. 本研究では,小説投稿サイトを対象に,読者の行動における第一段階である読むかどうかを決めるフェーズにおいて,読者の作品の選択行動について作品に紐づく情報と閲覧数などのデータから分析し,考察をおこなった.

In recent years, CGM (Consumer Generated Media) has emerged in various genres. In the field of fiction, in particular, the number of authors and readers in posting sites has been increasing year by year. This means that it is difficult for readers to choose works, and for authors to deliver their works to readers. In this study, we analyzed the selection behavior of readers on a novel posting site based on data such as information related to the work and the number of views.

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