Grading Groups: Developing a Rubric for Evaluating Discussion

書誌事項

タイトル別名
  • ディスカッションを評価するためルーブリックの開発
  • ディスカッション オ ヒョウカ スル タメ ノ ルーブリック ノ カイハツ

抄録

How learning outcomes are assessed in any course is of key importance. Clear guidelines help both learners and instructors to understand what is expected in a course, and administrators to ensure that standards are being maintained. These assessment procedures must be fair, appropriate to course content, and practical to implement for instructors. This is especially true in situations where multiple instructors teach a course. It is also essential to examine how well current methods of assessment are fulfilling their roles. In this paper, I examine how well the current assessment criteria in the Academic Discourse course evaluate the skills the course aims to develop. I argue that the current system can be improved by incorporating more specific criteria that should promote learning-oriented assessment (Carless, 2007), enhance the development of interactional competence (Galaczi & Taylor, 2018), and facilitate more consistent evaluation between different instructors.

学習成果をどのように評価するかは重要なポイントである。明確なコース目標は学習者と講師が何が期待されているかを理解するのに役立ち、管理者は基準が維持されていることを確認することができる。評価手順は、公平であることをはじめ、コースの内容に適切で、講師にとって実践的でなければならない。現在の評価方法がどの程度役割を果たしているのかを検証することも必要である。本稿では、Academic Discourse において、中間・ 期末の試験を採点するための評価基準が、本コースが育成しようとする能力をどの程度評価しているのかを検討する。私は学習指向の評価や相互作用能力の考えを取り入れることで評価方法を改善することができると論じる。

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050013894739578752
  • ISSN
    24347841
  • Web Site
    http://hdl.handle.net/10775/3807
  • 本文言語コード
    en
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB

問題の指摘

ページトップへ