A Study on Constructing a Music Performance Curriculum in the Teacher Training Course

Bibliographic Information

Other Title
  • 教員養成課程における音楽実技カリキュラム構築に関する一考察
  • キョウイン ヨウセイ カテイ ニ オケル オンガク ジツギ カリキュラム コウチク ニ カンスル イチ コウサツ

Search this article

Abstract

21世紀型学力の育成としての大学での保育士・幼稚園教諭・小学校教員養成課程における音楽実技カリキュラム構築へのコンセプトを検証することを目的とする。  検証の結果、音楽理論や読譜スキルと結びつけた演奏法、教師による模範演奏や助言、ワークシートの記述や教師・生徒間のディスカッションを通した目標の明確化、自信と満足感を伴った自己形成につながる音楽実技カリキュラム構築のコンセプトが導かれた。

The purpose of this study is to verify the concept of constructing a music performance curriculum in the college training course for nursery teachers, kindergarten teachers, and elementary school teachers for the cultivating 21st-century skills.    As a result of verification, the concept of music performance curriculum consisted of performance methods linked to music theory and music reading skills, model performances and advice from teachers, clarification of goals through writing worksheets and discussions between teachers and students, and self-development with confidence and satisfaction was led.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top