国内におけるX to Earnのゲームサイクルのモデル化
書誌事項
- タイトル別名
-
- Game cycle modeling of X to Earn in Japan
説明
本論文では,X to Earn (X2E)の仕組みを国内でより広範にゲーミフィケーションに活用するため,ゲームサイクルのモデルを 提案する .ただし,国内で X2Eを提供するためには,国内の法的要件を遵守する必要がある.また現在の仕組みは,経済的な持続性への批判もある.そこで,ゲーミフィケーション的観点,法的観点,経済的観点から検討し,国内における X2Eのゲームサイクルのモデル化を行った.
This paper proposes a game cycle model to apply X to Earn (X2E) to gamification more widely in Japan. However, it is necessary to comply with domestic legal requirements to provide X2E. And the current system is criticized for its economic sustainability. Therefore, the proposal is a model of the game cycle of X2E in Japan, considered from the perspective of gamification, law and business.
収録刊行物
-
- エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023論文集
-
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023論文集 2023 87-97, 2023-08-23
情報処理学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050015797103064192
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- conference paper
-
- データソース種別
-
- IRDB